Radite od kuće? Ovih SEDAM poteza olakšaće vam situaciju!
Kada oni koji inače ne rade od kuće razmišljaju o onima koji uvijek rade od kuće, kroz glavu im sigurno prolaze i mislim poput “vau, možeš da gledaš televiziju kad poželiš” ili “dok radiš, možeš da opereš sudove, veš, da skuhaš ručak…”.
Istina nije baš tako jednostavna i “vau”, a ovih dana to shvataju mnogi ljudi koji su poslati da rade iz svojih domova.
NIJE SVIMA SVE TAKO JEDNOSTAVNO
Rad kod kuće, ovih dana shvataju mnogi, zahtjeva priličnu količinu discipline i fleksibilnosti i nije nešto na šta će se svi lako naviknuti, pogotovo ako spadaju među osobe kojima odgovara rutina koju imaju na radnom mjestu.
Većini će ipak biti potrebno neko vrijeme da činjenicu da su u svom stanu ili kući ostave po strani i da urone u posao.
Nekima će posebno teško pasti i činjenica da u svom okruženju nemaju kolege s kojima tokom dana vole da razmjenjuju mišljenje.
Ključni faktor je da rad od kuće u trenutnoj situaciji nije nešto na šta su se ljudi odlučili dobrovoljno, nego je nešto što je bilo neophodno, a neželjena promjena je najteža promena.
U situaciji smo u kojoj se testiraju naši unutrašnji resursi i stabilnost. I dok se nekima rad od kuće tokom pandemije čini kao najmanja briga, drugima će on ipak biti uzrok legitimne krize.
U nastavku zato pročitajte nekoliko korisnih savjeta koji bi mogli da vam olakšaju situaciju:
1. MAKSIMIZUJTE PRODUKTIVNOST
To znači – “idite” na posao.
Pokušajte da se držite barem dijela rutine koja je bila dio vašeg života prije nego što ste počeli da radite od kuće. Ako vaše radno vrijeme počinje u 8, ne budite se u 7:59. Obezbijedite sebi vrijeme za kafu i doručak, prije nego što počnete da radite.
I obucite se. Pritom mislimo na udobnu radnu odjeću, ne na pidžamu.
Na taj način trebalo bi da se osjetite budniji, svježiji, produktivniji… a sve to je dio i mentalnog trika kojim ćete razgraničiti posao i ostatak vašeg života koji se odvijaju na istoj lokaciji.
Stvaranje radnog okruženja takođe je važno. Ne mijenjate svaki dan lokaciju na kojoj radite i pokušajte da se smjestiti u dobro osvjetljenu sobu ili onu koja ima puno prirodnog svjetla. Ako je ikako moguće, osigurajte sebi i udobnu stolicu.
Takođe, redovno ustanite, protegnite se, komunicirajte s kolegama preko interneta kada već ne možete licem u lice…
Ako imate djecu, a škole su zatvorene, dobro je smjestiti se u sobu s vratima jer će klincima trebati malo više vremena da se naviknu na činjenicu da mama zapravo nije kod kuće, nego je na poslu…
Učinite šta možete da prostor koji ste odabrali za kancelaiju bude što prijatniji.
2. NEKA VAŠ RADNI DAN IMA POČETAK I KRAJ
Morate da uspostavite vrijeme, i zbog sebe i zbog vaših ukućana, kada ste u “kancelariji”. Ako je vaše radno vrijeme inače od 9 do 5, onda neka tako i bude i sada.
Ni prilikom rada od kuće nemojte da zaboravite na pauzu za ručak, šetnju ili vježbu. Iskoristite pauzu da se maknete od svog radnog mjesta.
3. ISKORISTITE POSAO KAO PRILIKU DA SE MAKNETE OD VIJESTI
Budući da mnogima posao uključuje rad na računarima, zaista je lako odlutati i pronaći se u situaciji u kojoj pregledavamo sve novosti o korona virusu.
U takvim situacijama mnogi se lako uspaniče. Zato kad radite, radite. Vijesti će i dalje biti gdje jesu i kad završite s poslom, a predah od njih svakako će vam goditi.
4. POSTAVITE GRANICE
Kada u kancelariji i živite i radite, lako je pretjerati. Zato je bitno da se u trenutku kada se vaše radno vrijeme završi stvarno odjavite. Oduprite se nagonu da se, na primjer, nakon večere još malo posvetite poslu. Inače će se vaš poslovni i privatni život izmiješati do mjere da će uticati na sve aspekte vašeg života.
Važno je da znate kada treba da stanete i isključite se. I ovde će vam od velike pomoći biti činjenica da ste odredili jedno fiksno mjesto u domu koje je vaša “kancelarija”.
5. AKO U NEKOM TRENUTKU JEDNOSTAVNO NE IDE, UZMITE PREDAH
Ako iz bilo kog razloga imate problema s koncentracijom, napravite pauzu i resetujte se.
Za početak, pokušajte da odredite šta tačno osjećate kako biste mogli da se pozabavite i upravljate svojim emocijama. Ako se osjećate preplavljeno raznim emocijama, nazovite nekoga u koga imate povjerenja.
Ako vam je potrebna pauza, provedite neko vrijeme ne radeći ništa. Učinite nešto za šta znate da će vam popraviti raspoloženje i krenite dalje.
6. ČUVAJTE ZDRAVLJE
Letargija i nakupljanje kilograma mogu se pokrenuti i brže nego što mislite. I broj koraka koje svakodnevno prelazite rapidno će padati.
Nemojte dopustiti da rad od kuće ostavi posljedice na vaše zdravlje. Istegnite se više puta tokom dana, prije, za vrijeme i nakon smjene. Odvojite vrijeme za vežbu – izvucite prostirku za vježbanje i odlučite se za neku od brojnih opcija za vježbanje na internetu.
Tu si i čučnjevi, trbušnjaci, sklekovi… postavite pred sebe izazove, sada imate vremena.
Možda je sad idealna prilika da jedete zdravije i bolje, što dosad niste uspijevali, pravdajući se nedostatkom vremena i lošim navikama koje su “jednostavno dio kancelarijskog života”.
7. PRIGRLITE NEOČEKIVANE BENEFITE
Rad kod kuće mogao bi sa sobom da donese nove, neočekivane stresove, ali i neke benefite.
Na primjer, možete bez slušalica da slušate muziku koju želite, ako imate ljubimca može da vam sjedi u krilu, a s obzirom na to da ne putujete do posla i natrag, imate dodatno vrijeme za obavljanje stvari u kojima uživate…
Na kraju – svi moramo biti svjesni toga da se nalazimo u periodu u kojem se životni ritam u potpunosti mijenja i nije nimalo lako prilagoditi se novonastaloj situaciju.
Ovo ne znači da morate da se okrenete očajavanju, nego da smo ljudi i da su razni osjećaji koji su se pojavili ovih dana sasvim normalni. Ono što moramo, jeste da budemo odgovorni i kao pojedinci da učinimo sve što možemo da trenutna situacija dođe svom kraju i da se naši životi vrate u normalu.
Izvor: Zdovoljna.hr