Loše radne navike kojih hitno treba da se otarasite
Opšte je poznato da je životni tempo danas brži nego ikada i nikad nije bilo lakše postati žrtva loših navika. Izbjegavajte ove obrasce ponašanja ako želite da ostanete koncentrisani, produktivni i zdravi…
Multitasking
Nekoliko novijih naučnih istraživanja pokazalo je da je obavaljanje više stvari istovremeno zapravo kontraproduktivno. Ako mislite da ćete učiniti više za isto vrijeme, u velikoj ste zabludi. Kod ljudi je usmjeravanje pažnje veoma ograničeno, pa se vrlo lako može desiti da nakon obavljenog posla shvatite da ste nešto preskočili ili zaboravili da uradite.
Provjeravate elektronsku poštu svakih par minuta
Uprkos tome što na neki način znaju da im ništa novo nije stiglo, pojedini ljudi imaju naviku da gotovo opsesivno provjeravaju elektronsku poštu pitajući se “Šta ako mi je šef poslao poruku u proteklih 30 sekundi, a ja nisam vidio/la?. Nažalost, problem se krije u tome što navedeni obrazac ponašanja doprinosi tome da gubite fokus. Zato bolje obavite prvo jedan dio posla, pa tek onda provjerite da li vam je u međuvremenu stigao neki mejl.
Stalno provjeravate mobilni telefon
Ne, svijet se neće srušiti ako se istog trenutka ne javite na mobilni, a ako imate osjećaj da je zavibrirao iako nije, spadate u onu grupu osoba zavisnih od tehnologije. Telefon je tu za vas, a ne obrnuto – javićete se u pauzi, ili nakon što obavite jedan dio posla.
Koristite društvene mreže tokom pauze
Iako vam se može činiti kao zabavan ili opuštajući način da provedete odmor, provjeravanje društvenih mreža zapravo ima suprotno dejstvo – osjećaćete se umornije i pašće vam koncentracija. Da stvari budu gore, vrlo lako se možete desiti da se zanesete i ne shvatite da ste upravo izgubili pola sata radnog vremena gledajući slike sa vjenčanja nekog od prijatelja. Umjesto toga, iskoristite pauzu da odmorite oči i protegnete noge.
Vaš radni sto je neuredan ili pretrpan stvarima
Ako mislite da uredan sto ima veze samo s karakternim osobinama, razmislite ponovo. Iako vam se može činiti da nemaju uticaja na vas, stvari nagomilane na radnom stolu poremetiće vašu koncentraciju.
Ne hranite se zdravo
Ručak je veoma bitna stavka. Ako ne napravite propisnu pauzu kako biste nakratko skrenuli misli s posla i pojeli zdrav obrok, rizikujete da vas ubrzo uhvati pospanost i da vam padne koncentracija.
Zanemarujete vježbanje
Mnogi ljudi, usljed sve većih obaveza koje se gomilaju na poslu, prestaju da vježbaju. Međutim, trebalo bi uvijek imati u vidu da fizička aktivnost pomaže da sačuvamo dobro psihičko i fizičko zdravlje, i povećamo izdržljivost.
IZVOR:superžena.rs