Kako prepoznati stvarno dobru biznis ideju – Da se i vi najzad obogatite!
Najbolje biznis ideje dolaze iz vaših najjačih interesovanja, objašnjava Ryan Robinson, uspješni preduzetnik, pisac i predavač koji druge ljude uči kako da pokrenu svoj posao.
A ako niste baš sigurni koja su to vaša interesovanja i u čemu ste zaista dobri, odnosno šta je to što bi moglo da vas dovede do uspješne biznis ideje moćete sebi da postavite nekoliko pitanja koja će vam pomoći da pronađete odgovor:
– Koji su vaši hobiji?
– Šta vam je najvažniji dio dana?
– O kojoj temi biste mogli da napišete dobar tekst koji bi ljudi čitali?
– Šta stvarno volite da radite?
– Kojim dostignućima ste posebno ponosni?
– Da li ste zadovoljni nekim aspektom sadašnjeg posla?
– Da li imate neke želje i ambicije iz mladosti koje niste ostvarili?
– Da postoji samo jedna stvar po kojoj bi vas pamtili koja bi to bila?
Takođe, postoje još dvije važne stvari oko pokretanja sopstvenog posla. To su motivacija i princip rješavanja problema.
Ako vas motiviše samo novac, to se skoro sigurno neće dobro završiti. Odnosno, kada stvari postanu teške, a to će skoro sigurno desiti, odustaćete zato što će istrajati samo oni ljudi koje pokreće nešto više od zarade.
Većina uspješnih osnivača kaže i da su oni napravili velike kompanije zato što su rješavali probleme ljudi.
“Svaka kompanija mora da počne od nečega. Zato govorim preduzetnicima da se fokusiraju više na rješavanje problema korisnika nego na osnovne ideje oko kojih su počeli”, kaže Eric Paley iz fonda Founder Collective.
Sa tim se slaže i Aaron Patzer, osnivač finansijskog servisa Mint.com, vrijednog 170 miliona dolara.
“Moj prvi savjet za preduzetnike je da rješe problem. Ja uvijek gledam moje probleme sa kojima se suočavam u životu. Mint je tu zato što sam imao problem sa vođenjem mojih privatnih finansija. Onda sam napravio novi servis koji rješava problem.”
(eXtra.ba/ DOMINO)